Четвер, 17.08.2017, 16:44
КЛАСНА КОМПАНІЯ
Вітаю Вас Гість | RSS


Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Виховні заходи [7]
Сценарії класних годин [6]
Музика та пісні до виховних заходів і свят [25]
Класному керівникові [11]
Поради психолога [5]
Наші проекти [1]
Робота з батьками [1]
Сценарії батьківських зборів, тренінги з батьками, анкетування
Міні-чат
200
Пошук
Головна » Файли » Сценарії класних годин [ Додати матеріал ]

Підлітки мають знати свої права. Класна година з елементами тренінгу. Л.О.Кожухівська (за матеріалами Інтернету)
11.12.2012, 22:09

ТЕМА: „ Підлітки мають знати свої права ”. 

МЕТА:  Ознайомити учасників  з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, формувати у них навички  використання отриманих знань  при вирішенні реальних життєвих ситуацій.

ОСНАЩЕННЯ:     відеофільм «Конвенція про права дитини», відеофільм «Діти вулиці», презентація, листочки і квіточки для дерева  Очікувань, «Таємнича шкатулка»                        

 ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ.
1.Таємнича хвилина.
- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитли
віші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.(Діти по черзі заглядають у скриньку).
- То кого ви побачили у чарівній скриньці?(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).
- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший скарб.

2.    Обговорення правил роботи групи. Закон поведінки під час заняття.
Учитель пропонує обговорити правила роботи. Кожен учень висловлює свою думку, щодо правил. Пише  ці правила на аркуші паперу і прикріпляє до дошки. Наприклад:
-         бути уважним ;
-         поважати будь-яку думку;
-         не перебивати виступаючого;
-         бути толерантним;
-         дати змогу висловити думку усім бажаючим;
-         ввести правило „ піднятої правої руки ”

3.    Вступна бесіда „Що відбудеться сьогодні ”?
Україна – на шляху розбудови правової держави, пріоритет права в якій має бути першочерговим. Тому якщо ми сьогодні виховаємо  в собі повагу до права з тим, щоб його вимоги стали нашим переконанням , а повсякденне додержання юридичних норм - звичкою, нам гарантоване комфортне місце у суспільстві.
 Зараз надзвичайно важливим є здобуття всім нашим народом високого рівня правової культури, отримання знань життєво необхідних законів і вміння використовувати ці закони у повсякденному житті.
      Ми не повинні бути осторонь зазначених процесів, оскільки – молодь це та сила, яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити справедливіше майбутнє держави.
        Подане заняття не є лекцією, яку бажано слухати  у тиші, записувати і запам’ятовувати. Воно дасть нам змогу розглянути вже напрацьований досвід у сфері прав дитини. В ході заняття планується ознайомлення із текстом Конвенції ООН про права дитини, законодавством України, механізмами захисту прав. 

4.    Вправа „Очікування учасників групи від класної години. ”
На плакаті зображене дерево Очікувань. У кожного учасника є листочок, на якому він пише, що сьогодні він очікує від заняття, що бажає дізнатися нового. Потім озвучує свої очікування і прикріпляє цей листочок до дерева Очікувань на плакаті.

5.    Оцінка рівня поінформованості учасників групи щодо основних положень Конвенції ООН про права дитини. 
Учитель ставить запитання та дає три варіанти відповідей . Учасникам потрібно  підняти вгору картки з номером правильної , на їхню думку, відповіді.
   Запитання вікторини:

1.    Як називається міжнародний договір, що встановлює права і обов’язки держав у певній діяльності?
         1.    Декларація                2.    конвенція                           3.    хартія.

2.    Як називається затвердження міжнародної угоди вищими державними органами України?
            1.санкціонування           2.ратифікація               3.узаконення.

3. В якому році ратифікована в Україні Конвенція ООН про права дитини?
          1. 1989,                    2. 1991,                   3. 1995р.

4. Коли було прийнято Конвенцію ООН про права дитини?
           1. 1950,                       2. 1989                       3. 1977р.

5. До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною?
             1. 16,                     2. 18,                        3. 14 років.

6. З якого віку допускається прийняття на роботу підлітків?
              1. з 12,                   2. з 13,                                            3 з 14 років

7. Який із перерахованих нормативних актів є головним для України у вирішенні питань з прав дитини?

1. Конвенція ООН про права дитини
2. Конституція України
3. Закон України про охорону дитинства

8. З якого віку настає адміністративна відповідальність ?
 1. з 14,                          2 з 16,                               3. з 18 років.

9.З якого віку настає кримінальна відповідальність?
1. з 14 років, у виняткових випадках з 12 років
2. з 16 років, у виняткових випадках з 14 років
3. з 18 років, у виняткових випадках з 16 років.

10. У яких випадках неповнолітній несе  матеріальну відповідальність за свої вчинки?

1. В усіх випадках.
2. не несе відповідальності, а за нього відповідають батьки
3. коли працює і має свій заробіток.

За результатами вікторини робиться висновок стосовно загального рівня поінформованості підлітків щодо прав та відповідальності  дітей в Україні.

6. Інформаційне повідомлення  „ Конвенція ООН про права дитини „ – головний  міжнародний документ щодо захисту дітей ”.

Перегляд відеофільму  «Дітям про Конвенцію ООН про права дитини»
Всі учасники   беруть участь у обговорюванні даних статей. Дають відповіді на запитання : „ А для чого мені знати Конвенцію, „ Чим вона може мені допомогти ”, Які права здійснюються в моєму житті, а які –ні?» та інші.

7. Робота в групах. А зараз ми запрошуємо Вас до вирішення казкових судових справ.
Справа 1
Учитель. Всім відома казка«Попелюшка». Пригадаймо події в цій казці. - Які права дитини було порушено? (Відповіді дітей.)
Мачуха та її доньки порушили низку прав. У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що діти:   
1) мають рівні права;
2) не повинні залучатися до важкої праці;
3) мають право на відпочинок;
4) не повинні бути скривдженими;
5) і головне – мають право на любов і піклування.   
Суд зобов’язує мачуху вивчити права дитини.
Справа 2
Учитель. Казка «Червона Шапочка». Пригадайте її зміст.  - Які закони порушив вовк? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. Суд оголошує рішення.
Вовк порушив такі права, закріплені Конституцією України:
1) право на життя бабусі;
2) незаконно ввірвався до оселі.
Справа З
Учитель. Які права було порушено в казці «Снігова королева»? (Відповіді дітей.)

1. Право на захист від викрадення.
2. Позбавлення дитини власної думки за допомогою чар.      

8. Перегляд відеофільму з про життя дітей вулиці. Обговорення прав дітей, які порушені, а також своїх вражень від фільму

9. Рефлексія. Чи здійснилися очікування учнів щодо цього уроку? Учні чіпляють на дерево Очікувань квіточку, на якій пишуть свої враження від класної години.

Категорія: Сценарії класних годин | Додав: creative-teacher
Переглядів: 2258 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Наше опитування
Хто Ви, відвідувач нашого сайту?
Всього відповідей: 31
Наші друзі
Старобабанівська загальноосвітня школа Study English with us!

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Класний керівник Кожухівська Людмила Олексіївна
Зробити безкоштовний сайт з uCoz